Somnul bebelusului: Cum si cat de mult doarme bebe in primul an de viata?

Somnul bebelusului: Cum si cat de mult doarme bebe in primul an de viata?

Se spune că bebelușii dorm de regulă atât cât au nevoie. În mod natural, în primele 2 luni de viață, nou-născuții dorm foarte mult timp dintr-o zi, după care orarul de somn începe să se modifice treptat. Astfel, somnul bebelușului variază în funcție de vârstă.

 

Somnul bebelușului este important pentru întreaga familie, deoarece de programul lui depinde activitatea membrilor familiei care îl îngrijesc, în special a mamei. Dar, pentru bebelușii de până la 4 luni, nu se poate vorbi de un program de somn în adevăratul sens al cuvântului. Pe parcursul a 24 ore nou-născuții pot avea 18-20 de cicluri de somn, fără a face diferența între noapte și zi.

 

Cât doarme un nou născut? Somnul bebelușului în primele 6 luni 

 

Nou-născuții dorm o mare parte din timp, dar, somnul lor este foarte fragmentat. Pe măsură ce bebelușul crește, nevoia de somn se modifică. Durata somnului de zi scade, în timp ce durata somnului nocturn crește.

 

În general, nou-născuții dorm aproximativ 8 până la 9 ore în timpul zilei și aproximativ 8 ore noaptea. Dar, cel mai probabil nu vor dormi mai mult de 1 până la 2 ore o dată. Majoritatea bebelușilor au treziri frecvente, din 2 în 2 ore sau din 3 în 3 ore pentru alăptat și schimbat.

 

Până la vârsta de aproximativ 3 luni sau până când cântăresc 12 până la 13 kilograme, bebelușii nu încep să doarmă noaptea (6 până la 8 ore) fără să se trezească. Aproximativ două treimi dintre bebeluși sunt capabili să doarmă toată noaptea doar după ce au împlinit vârsta de 6 luni.

 
 

Problemele de somn ale bebelușilor: cum le recunoaștem?

 

Somnul bebelușului și problemele legate de acesta este un subiect frecvent în discuțiile dintre părinți. Vei auzi adesea mămici sau tătici care spun cât de dificil este somnul bebelușului lor, faptul că se trezește foarte des în timpul nopții sau că nu adoarme la o anumită oră. 

 

În realitate, este important ca orice părinte să facă diferența dintre adevăratele probleme și anumite cauze care afectează somnul bebelușului. Iată așadar, ce e bine să știi despre problemele de somn ale bebelușilor:

 

Anxietatea de separare. Acest lucru se întâmplă adesea la vârsta de aproximativ 6 luni. Este adesea o parte normală a dezvoltării copilului, momentul în care un bebeluș nu înțelege că despărțirile sunt de scurtă durată (temporare). Când mama începe serviciul sau bebelușul este lăsat în grija altei persoane, acesta observă că mama a plecat dar nu poate înțelege conceptul de timp și faptul că aceasta se va întoarce. În această perioadă, bebelușii pot începe să aibă probleme cu somnul (treziri nocturne) din cauza anxietății de separare. 

 

Condiții de somn nepotrivite. La fel ca în cazul adulților, lumina este cea care îi spune în mod natural bebelușului să se trezească. Pe de altă parte, întunericul îi transmite creierului să elibereze un hormon numit melatonină, cunoscut sub numele de hormon al somnului. 

Așadar, o soluție optimă este să luminezi cât poți de mult ziua, pentru a-l menține treaz, iar odată cu lăsarea întunericului în casă să reduci luminile pentru a-i induce starea de somnolență. De asemenea, într-o cameră în care temperatura este ridicată (peste 23-24 grade Celsius) bebelușul va adormi greu și se va trezi pe parcursul nopții să se hidrateze.

somnul bebelusului

 

Suprastimulare. Dacă pe timpul zilei, bebelușul a mers într-un loc nou, a cunoscut oameni noi sau a fost stresat sau stimulat într-un anumit fel, fiind scos din mediul lui de confort, este foarte probabil ca pe timpul nopții să aibă probleme cu somnul.

 

Anumite afecțiuni. Cea mai des întâlnită formă de tulburare de somn la bebeluși este apneea obstructivă de somn, o formă similară apneei de somn cu care se confruntă adulții. Aceasta se manifestă prin respirație pe gură și sforăit și are ca repercusiuni dezvoltarea deficitară. De asemenea, parasomniile sunt tulburări de somn care însă pot apărea după vârsta de 18 luni și se manifestă prin somnambulism sau vorbitul în somn, problemă cunoscută și sub numele de teroare de somn.

 

Cum ajuți bebelușul să aibă un somn liniștit

 

În mod cert, poți ajuta somnul bebelușului sau cel puțin poți ameliora calitatea lui în cazul tulburărilor mai grave, apelând la anumite metode recunoscute că ajută copilul să se liniștească și să se simtă în siguranță. 

 

În primul rând, este important să recunoști semnele care anunță că bebelușul este cu adevărat pregătit să doarmă:  

  • Nu mai este atât de energic;

  • Devine irascibil;

  • Se freacă la ochi;

  • Cască de foarte multe ori;

  • Își lasă capul pe umărul părintelui sau se sprijină de ceva.

 

Trebuie să știi că există bebeluși care vor adormi foarte ușor, în timp ce alții vor avea nevoie de mai multă atenție. Crearea unei rutine de culcare este o idee bună. În primul rând este recomandat să nu-ți obișnuiești bebelușul să adoarmă în brațe, deoarece se va obișnui așa iar odată cu creșterea în greutate acest lucru nu va mai putea fi ușor de realizat.

somnul bebelusului

 

Iată câteva trucuri care vor contribui ca somnul bebelușului să fie liniștit și odihnitor:

 

Stai lângă bebeluș când adoarme. Bebelușii care se simt în siguranță sunt mai capabili să facă față separărilor, mai ales noaptea. Cuvintele de iubire și mângâierea bebelușului în timpul zilei și înainte de somn îl pot ajuta să se simtă în siguranță și să adoarmă mai ușor. 

 

Creează un spațiu de dormit confortabil. Pentru ca nou-născutul să se simtă confortabil și în siguranță, cel mai bun truc după naștere este să folosești un babynest, care este un coșuleț tip cuib foarte moale și confortabil. Adoptarea acestui concept creează un sentiment de familiaritate micuțului, deoarece acesta posedă o asemănare cu burtica mamei, loc de unde căldura nu lipsea, iar confortul era mai mult decât perfect.

 

Evită suprastimularea înainte de ora de culcare. Este bine să nu existe nicio activitate energică sau stimulatorie aproape de ora de culcare. Pune copilul în pat atunci când este somnoros, chiar înainte de ora de culcare, pentru a se liniști.

 

Creează o rutină de culcare. Crearea unei rutine de culcare, cum ar fi baia, citirea cărților și legănarea sunt de folos deoarece ajută bebelușul să adoarmă mai ușor să fie fie mai liniștit pe timpul nopții. De asemenea, o muzică liniștitoare poate ajuta bebelușul să adoarmă mai ușor. 

 

Oferă-i un obiect de atașament pe care bebelușul tău îl poate ține lângă el. Acest obiect poate fi o pătură mică sau o jucărie moale, dar este recomadat după ce bebelușul este mai mare și este capabil să-l manevreze, pentru a evita riscul sufocării. Bebelușul este pregătit pentru un astfel de obiect când se poate rostogoli sau stă în funduleț. 

 

Mângâiați-vă și liniștiți copilul atunci când se trezește pe timpul nopții. Pentru trezirile nocturne, reconfortează și liniștește bebelușul mângâindu-l și liniștindu-l. Dacă bebelușul tău plânge, așteaptă câteva secunde, apoi liniștește-l cu mângâieri și cuvinte de liniștire. 

 

Pentru că suntem permanent preocupați de starea de bine a copiilor, te așteptăm pe Buy4Baby.ro să vezi cele mai noi modele de babynest și pernuțe bebeluși care le vor asigura un somn liniștit pe tot parcursul nopții!


 

Suport clienti L-V: 09:00-17:00

0371.230.387 contact@buy4baby.ro
close

Comparare

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

close

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!